Daily Archives

2 Articles

Sanatate

Alimente care te energizeaza

Posted by Claude Mckinney on
Alimente care te energizeaza

Daca simti ca energia ta este pe terminate, atunci trebuie sa tii cont de urmatoarele sfaturi. Alimentatia si odihna sunt esentiale pentru un organism plin de forta, gata sa treaca peste aventurile zilei. Autentici.ro iti prezinta o lista cu alimente care te energizeaza, pentru ca tu sa ai energia necesara intregii zile.

Broccoli. Este una dintre cele mai recomandate legume pe timp de toamna – iarna, deoarece are o cantitate uriasa de nutrienti in compozitie. In doar 150 gr de broccoli vei gasi 200% din doza zilnica necesara de vitamina C (dublu fata de o portocala), 25% din cantitatea de fibre necesara, 200% din doza de vitamina K si 45% vitamina A.

Tot in broccoli gasim si sulf, mangan, potasiu, zinc, fosfor, magneziu si calciu. Pentru a beneficia de toti nutrientii, specialistii ne recomanda sa gatim broccoli la baie de abur si sa il consumam cand inca este putin crocant.

Sfecla rosie. Aceasta leguma minune este recomandata in special in curele de detoxifiere, datorita continutului ridicat de fitonutrienti care ofera protectie impotriva oxidarii celulelor. Sfecla are o cantitate foarte mare de fier, dar si alte minerale precum acid folic, magneziu si mangan.

Aceasta leguma are beneficii asupra purificarii sangelui, stimuleaza producerea de anticorpi naturali, ferind organismul de infectii si ofera un plus de energie si vitalitate. Se recomanda consumul sucului natural de sfecla rosie, pregatit proaspat in casa.

Varza. Varza este recomandata in lunile reci deoarece iti aduce un aport important de vitamina K, C, B, fibre, mangan, potasiu si magneziu. In plus, varza ajuta si la combaterea cancerului de colon, de prostata sau pulmonar. Din nou, pentru a profita la maxim de nutrientii legumei, se recomanda sa nu o gatesti mai mult de 10 minute.

Varza de Bruxelles. Chiar daca este mai putin cunoscuta, varza de Bruxelles are proprietati de energizare a organismului. Nu lasa marimea verzei de Bruxelles sa te descurajeze, deoarece pe cat este de mica, pe atat este de puternica.

Cateva grame de varza de Bruxelles contin aceeasi cantitate de sulfurofan (compus anticancerigen) ca si 600 gr de broccoli. Fierbe timp de 7-8 minute varza de Bruxelles in putina apa cu sare si vei avea cea mai sanatoasa garnitura.

Conopida. Conopida este un ajutor de nadejde al ficatului, care neutralizeaza toxinele din organism. Aceasta leguma imbunatateste digestia, lupa impotriva slabirii organismului, intareste sistemul imunitar, tine departe cancerul, elimina toxinele din organism, trateaza constipatia, mentine inima sanatoasa si scade nivelul colesterolului.

Sanatate

Salata verde – beneficii pentru sanatate

Posted by Autentici Autentici on
Salata verde – beneficii pentru sanatate

Gratie continutului sau bogat in vitamine (A, B, C, D, E), minerale (fier, calciu, magneziu, cupru, zinc, potasiu) si elemente alcaline, salata aduce numeroase avantaje sanata- tii noastre fizice si psihice: ajuta la eliminarea toxinelor din organism, curata sangele, stimuleaza activitatea creierului, a ficatului si a intestinelor, contribuie la buna functionare a sistemului nervos si a plamanilor, regleaza activitatea unor glande endocrine. Asadar, daca vrei sa obtii maximum de beneficii pentru sanatatea ta, consuma cat mai multa salata verde.

La ce ajuta?

Constipatie salata verde este bogata in celuloza, o substanta care umfla continutul intestinal si stimuleaza peristaltismul, fiind recomandata in tratarea constipat iei cronice. Insomnie gratie unei substante numite lectucarium, are efecte sedative deloc neglijabile.

Nu trebuie sa te gandesti insa ca dupa ce consumi o salata te va lua imediat somnul: aceasta leguma furnizeaza si numeroase alte elemente energizante, care atenueaza efectul sedativ al lectucariumului.

Consumand-o insa intr-o cura de cateva saptamani, vei constata ca somnul se va regla, vei adormi mai usor si te vei trezi mai odihnita.

Diabet – salata verde apartine unui grup de vegetale ce contin mai putin de 3% carbohidrati, iar acest lucru o include pe lista alimentelor de baza pentru suferinzii de diabet, care o pot consuma la discret ie.

Anemie – furnizeaza cantitati considerabile de fier si o hemoglobina vegetala de buna calitate, fiind un tonic excelent. Fierul obtinut in acest mod poate fi absorbit mult mai eficient de organism decat fierul din alte vegetale.

Sarcina si lactatie – consumul de salata proaspata aduce numeroase beneficii organismului mamei, deoarece ii furnizeaza o cantitate importanta de acid folic, prevenind astfel aparitia anemiei megaloblastice.

Un alt avantaj este ca previne avortul spontan, deoarece influenteaza pozitiv secretia de progesteron. Obezitate 100 g de salata verde furnizeaza doar 14 calorii foarte putin, nu-i asaa Este saraca in calorii, dar contine multa apa si celuloza. Cu un bol de salata iti vei potoli rapid senzatia de foame si vei furniza organismului elemente nutritive esen- tiale, care il vor ajuta sa arda mai rapid depozitele de grasime. Poti consuma salata fie inainte de masa, fie in timpul mesei, dar important este sa mananci minimum 500 g pe zi.

Dupa numai o saptamana vei constata ca te simti mai usor si ca incapi mai bine in haine. Hipertensiune, colesterol, ateroscleroza vitamina C si betacarotenul, doi antioxidanti puternici, isi vor uni fortele pentru a regla nivelul de colesterol si pentru a impiedica depunerea acestuia pe vasele de sange. Si, dupa cum se stie, nivelul crescut de colesterol conduce la aparitia bolilor cardiovasculare: hipertensiune, ateroscleroza, artrita, infarct miocardic, accident cerebral vascular. Efecte benefice asupra activitatii inimii au si acidul folic (vitamina B9), precum si potasiul, ce reduc hipertensiunea arteriala si combat palpitatiile.

Tulburari hormonale sarurile de iod, fosfor, magneziu, cupru, potasiu, zinc joaca un rol important in reglarea activitatii metabolice a organismului. Sarurile de iod, de exemplu, nu doar ca previn aparitia bolilor cardiovasculare, reumatismul si imbatranirea prematura a tesuturilor, dar in acelasi timp asigura buna functionare a celei mai mari si mai importante glande endocrine din organism, tiroida. Iar zincul continut de salata participa la reglarea activitatii glandei hipofize.

Diskinezie biliara (bila lenesa) frunzele de salata stimuleaza drenarea bilei si imbunatatesc activitatea ficatului, in special gratie sarurilor de magneziu pe care le contin. Osteoporoza si reumatism sarurile de fosfor contribuie la mentinerea sa- natatii dintilor si oaselor, deoarece se combina cu vitamina D si mentin la valori normale calciul din organism, prevenind aparit ia osteoporozei.

Sarurile de cupru sunt indispensabile formarii oaselor si combat afectiunile reumatismale. Furuncule, abcese frunzele fierte cu putin ulei de masline pot fi utilizate sub forma de cataplasme impotriva furunculelor si abceselor.

Cum o folosesti?

Sub forma de salata, preparata din frunze proaspete, asezonata cu ulei de floarea-soarelui sau ulei de masline presat la rece, cu otet de mere ori suc de lamaie proaspat stors. Poti adauga, eventual, o cantitate mica de sare grunjoasa. Se recomanda sa se consume zilnic 150 g de salata, inainte de mesele principale (pe stomacul gol). Se mai poate consuma sub forma de suc, care este racoritor si revigorant.

Cantitatea mare de magneziu pe care o furnizeaza este o hrana excelenta pentru muschi, nervi si creier. Este recomandabil sa foloses ti la prepararea sucului frunze de culoare verde inchis, care sunt mai bogate in clorofila si alte elemente vitale. Bea zilnic 100 150 ml de suc proaspat preparat, cu o ora inainte de masa de pranz.

Decoct din frunze, preparat astfel: la un litru de apa fiarta se pun 75 g frunze proaspete de salata, apoi se lasa sa fiarba la foc mic o jumatate de ora. Se beau 3 pahare pe zi, intre mese. Daca intentionezi sa urmezi o cura de salata verde, evita sa consumi in acea perioada alimente grele: pra- jeli, grasimi, dulciuri.